Barnas musikkteater i barnehagen onsdag 18.01. kl. 9.00

25.oktober skulle barnas musikkteater vært hos oss, men forestillingen ble utsatt pga. sykdom.
Kommende onsdag får vi imidlertid besøk, og forestillingen begynner kl. 9.00 presis.
Forestillingen vil finne sted i Lille salen ved SFO.
Det er viktig at barna kommer i god tid slik at vi kan bruke den tiden vi trenger ned trappene.
De eldste barna på Blomsterengen får være med, og 1.klasse fra Skogstjernen er invitert.
Det er skolens og barnehagens venneforening som spanderer denne konserten.

Her kommer litt om forestillingen.

Akustiske Stemninger solo-konsert: Et spennende møte med de kjente norske barnesangene i helt nye tolkninger inspirert av indisk sang, overtonesang og vokaltradisjoner fra Himalaya-regionen.
Barnas Musikkteater tilbyr en stemningsfylt og vakker konsert til barnehagene.

De mest kjente norske barnesangene tolkes i nye utgaver med overtonesang, gregoriansk sang og indisk inspirert sang, akkompagnert av krystallskåler av kvarts.

Sanger som “So ro lillemann”, “Bjørnen sover” og “Bæ Bæ lille lam” begynner som seg selv og transformeres underveis inn i spennende vokalreiser til Himalaya fjellene, til jazz-improvisasjoner eller inn i overtonesang – hvor barna får oppleve en sanger som synger to-stemt med seg selv. Hver melodi forvandles tilslutt til seg selv igjen; og barna får dermed bli med på reisen gjennom en musikalsk-tematisk utvikling.

Det er duket for en annerledes, stemningsfylt og spennende konsert.

Vi gleder oss!