JULEMARKED 2014 – LØRDAG 22. NOVEMBER, kl. 1100 – 1800

BARNAS HULE
Julemarkedet nærmer seg raskt, så her kommer litt info om hva barnehagens foreldre skal bidra med til julemarkedet. Barnehageforeldrene har ansvaret for Barnas hule, som er et utsalgssted forbeholdt små barn (opp til 10 år). Her skal foreldrene selge små og rimelige gjenstander som barna kan handle selv og gi bort i julegave. Tingene som selges i Barnas hule lages av foreldrene, eller sammen med barna. Det skal være enkle små hjemmelagde ting av naturmateriale som f.eks ull, tre, papir, stein, kongler, nøtter som vi selger til kr. 1 til kr. 25.
Alle lager 10 – 20 små gjenstander, gjerne flere! F.eks snurrebasser, klosser, terninger i tre, tovede smådyr, hjerter eller dukker, julepynt i filt, strikkede eller sydde eller heklede dyr og hårstrikker, mus av valnøttskall, pinnsvin av kastanjer, papirfrosker, sommerfugler, papiresker, papirmøller, malte steiner, konglenisser, kongletrær, armbånd/kjeder av treperler, såpefigurer,
fyrstikkesker som dekoreres og fylles med småsteiner o.l. Lag det du liker eller få bestemor til å hekle blomsterbrosjer. Vi trenger mange småting!

Vedlegg 1: Gode tips:
tips_julemarkedet_ting_man_kan_lage

I forkant av julemarkedet setter vi en eske på medarbeiderrommet (rett til høyre når du kommer inn i barnehagen) hvor du kan legge gjenstandene du/dere har laget. Disse må leveres senest torsdag før julemarkedet.

Hovedlotteriet
Til julemarkedet skal barnehagen også levere inn en gevinst som skal loddes ut i hovedlotteriet. Det skal samles inn kr 30,- per familie. Pengene settes inn på konto: 5183.11.12844 eller egges i en konvolutt som merkes barnets/barnas navn og leveres til personalet på egen avdeling.

Vaktliste:
10.30 – 12.30 Bella, Noah, Saga/Noah
12.30 – 14.30 Scott/Sienna, Ella
14.30 – 16.30 Eirik, Mina
16.30 – 18.00 Gustav, Leon
18.00 – 19.00 Emil/Felix, Kasper/Julia. Siste vakt er rydding og vask. Husk å ta med eget vaskeutstyr!

De som har større søsken på Steinerskolen er ikke med i vaktlisten og de som har søsken i barnehagen har kun en vakt. Ta kontakt med hverandre om dere ønsker å bytte vakt (se vedlagt e-post og tlf liste). Fint om dere gir beskjed til julemarkedsrepresentantene ved vaktbytter.

Hilsen julemarkedsrepresentantene

Camilla, Lars og Sabina

Dersom dere lurer på noe, ta kontakt med Camilla på: camilla.langseth@hotmail eller 479 15 336.