Steinerbarnehagen i Polen

I Kristi Himmelfart- helgen reiste Line, Torill, Rachel, Renata og Marianne på hyggetur til Poznan i Polen.

Der ble vi ønsket velkommen i den ene av to steinerbarnehager, Kolorowe Listki ( fargerike blader). Vi ble vist omkring og fikk hilse på barn og voksne i barnehagen. Vi fikk servert kake og polsk middag og fikk en pratestund på kontoret til Dagmara, som hadde satt av masse tid til oss. Rachel og Marianne fikk være med på eurytmi med de største barna, og helt til slutt viste Marianne dukketeater på norsk, eventyret om Bukkene Bruse. Barna hadde hørt det på polsk i den foregående uken. Barnehagens 80 barn satt stille som mus, og vi sang norske og polske eventyrsanger og hadde i det hele tatt en utrolig fin opplevelse.

Etter besøket dro vi til Poznan, hvor vi koste oss med nydelig mat, sightseeing, shopping og hyggelig samvær.