16. mai i barnehagen og 17. mai feiring på Steinerskolen

Kommende tirsdag, 16. mai, har vi mai-fest i barnehagen. Alle barna skal lage sine egne flagg for vi skal gå i tog opp til Steinerskolen og rope «Hurra!» og synge vår- og 17.maisanger.
I år er vi så heldige at Moss Skolemusikk-korps er med oss og skal lede toget. Det er Siv Palm, mor til Astrid som er dirigent for korpset.
Alle samles ute i barnehagen kl. 10.15. Da skal vi gjøre oss klare til å gå i tog.
Kl .10.25 er vi oppe foran skolens salbygg, og der står lærere og elever og tar imot oss, for vi skal synge nasjonalsangen sammen.
Så går vi ned til barnehagen igjen hvor vi har pølsebod og serverer frukt.
Foreldre som har lyst og anledning til å være med er hjertelig velkommen!
Gi oss beskjed om du kommer så vi er sikre på å ha nok pølser. 🙂

På selveste 17.mai, etter toget i byen, er det feiring på Steinerskolen.
Det blir leker for barna, kafe med boller, brus, pølser, is, kaffe og kaker. 17.mai komiteen ønsker alle velkommen!

Takk for innsatsen på dugnadsdagen! Det var helt utrolig alt hva som ble gjort!
Det ser ut til at vi med felles innsats greier å holde gresset grønt med vanning, og vi tar med glede imot det regnet som kommer!

Vi minner om at barnehagen er stengt fredag etter Kristi Himmelfartsdag.

Fredag 9. juni kl. 14.30 er det sommerfest i barnehagen for begge avdelinger.