16.mai i barnehagen og 17.mai feiring på Steinerskolen

Kommende fredag, 16. mai, har vi mai-fest i barnehagen. Alle barna har laget sine egne flagg for vi skal gå i tog opp til Steinerskolen og rope «Hurra!» og synge vår- og 17.maisanger. Begge avdelinger samles ute i barnehagen kl. 10.15. Da skal vi gjøre oss klare til å gå i tog. Kl .10.25 er vi oppe foran skolens salbygg, og der står lærere og elever og tar imot oss, for vi skal synge nasjonalsangen sammen med dem. Så går vi ned til barnehagen igjen hvor vi har pølsebod, frukt og kake. Foreldre som har lyst og anledning til å være med er hjertelig velkommen!

Hver dag øver store og små på sangene, og Kløverengenbarna har gått i tog og sunget, både ute, og inne på Blomsterengen.

På selveste 17.mai er det feiring på Steinerskolen. Kl.12.30, etter toget i byen starter feiringen. Kl.13.00 er det dans rundt maistangen og 13.30 er det tale ved Eli Rygg.

Det blir leker for barna, kafe med boller, brus, pølser, is, kaffe og kaker. Det blir styltegang og ballkast, sekkeløp, lotteri m.m. 17.mai komiteen i 3.klasse ønsker alle velkommen!