Adventstid i barnehagen

Mandag var det kommet snø, og barna kunne ake og kose seg ute.

Tirsdag var det adventshage i barnehagen. Bildet viser den lysende spiralen i Lille salen, der Kløverengen var samlet, og Blomsterengen var samlet på eventyrrommet der de fikk tenne hvert sitt røde lys i et eple.

Onsdag fikk barnehagen besøk av St.Nikolas. Barna hadde satt skoene sine pent på matta i garderoben, og inne ble det vasket og gjort rent. St.Nikolas fikk komme inn på Blomsterengen og ble tatt godt imot. På Kløverengen fikk også Ruprecht være med inn.
St.Nikolas trillet clementiner til alle, og da han hadde gått fant barna gullmynter i støvlene sine.
Takk for besøket, og velkommen tilbake neste år!

Neste onsdag kommer Lucia til barnehagen.

Fredag 15.desember kl.9.00 ønskes alle foreldre velkommen til adventsstund på Blomsterengen. Lyset i adventskransen tennes og det blir servert gløgg og småkaker.
På Kløverengen inviterer barn og ansatte til julefest kl.14.30. Gjestene får se barna spille julespillet.