Siste barnehagedag før påskeferien er fredag 23.mars

På begge avdelinger maler barna egg og påskeharene har kommet på årstidsbordet.

Tirsdag var Kløverengen invitert til skolen for å se en teaterforestilling. Det var 3.klasse som viste skuespillet om Nils Holgerson, og det var til stor begeistring for alle! Takk til Tone og klassen for at Kløverengen ble invitert!

Vi er så heldige å ha gode vikarer i barnehagen! Line og Marta er ganske nye, og finner seg godt til rette på begge avdelinger. Lotte hjelper hovedsakelig til på Kløverengen, og på Blomsterengen ved behov, og Elise har vi hatt mye hjelp av på Blomsterengen. Også Birger, skolens vaktmester, hjelper oss når det er som glattest. Da går han med strøkjerra fra porten vår. Det er til stor hjelp! Takk til dere!

I dag kommer Odd Lindbråten sammen med kunstårsstudenter fra Steinerhøyskolen innom barnehagen. De har med små dyrefigurer formet i bivoks som de vil gi barnehagen i gave. Tusen Takk!

Første dag etter påskeferien, tirsdag 3.april, får barna lete etter egg som påskeharen har gjemt. Det er viktig at alle barna kommer til barnehagen innen kl. 9.00 denne dagen. Før barna går ut og leter etter egg vil Marianne vise et dukketeater for både Kløverengen og Blomsterengen. Det er om haren som malte eggene.

Samme dag, 3.april, har barnehagen årlig tilsyn av kommunen. Temaet er implementering av ny rammeplan og eiers forberedelse til ny pedagognorm. Tilsynsmyndighet kommer fra kl.13.00 til 15.00. Eierrepresentant fra foreldrene og 5 ansatte vil være med på tilsynet.

Barna har stor glede av snøen i barnehagen, men det skal også bli fint når våren kommer!

Jeg ønsker alle en riktig god påske!